Lelle–Pärnu raudteelõigu tehniline seisukord ei võimalda selle kasutamist reisirongiliikluseks alates 2019. aastast, kuna kiiruste hoidmine üle 60 km/h eeldaks investeeringuid mahus u 17 miljonit eurot, mis samas ei oleks Rail Balticu valmimist arvestades mõistlik otsus, teatas ministeerium.

Tallinna–Viljandi ja Tallinna–Pärnu raudteetaristu eest hoolitseb Edelaraudtee Infrastruktuuri AS. Riik maksab eraettevõttele kasutustasu. 2019. aastast jääb Lellest kaheks hargneva raudtee Pärnusse suunduv haru kasutult seisma.

Tallinnast otse Pärnusse saaks reisirongiga sõita ilmselt alles 2025. aastast, mil peaks valmima Rail Baltic, ent kas suurprojekt ka tegelikult selleks ajaks valmib, on teadmata.

Edelaraudtee Infrastruktuuri ASi juhatuse liige Rain Kaarjas rääkis Maalehele antud intervjuus, miks tema arvates on praeguse raudteetaristu remontimine mõistlik. Selgub, et Riisipere–Turba lühikese raudteelõigu taastamiseks antava raha eest saaks Lelle–Pärnu raudteed remontida sellisel määral, et seal tõuseks sõidukiirus praeguselt 80-lt 100-le kilomeetrile tunnis ning liiklust oleks mõttekas jätkata.