Tihtipeale aga selgub, et tekstist välja rebitud müüdid hakkavad elama oma elu ning puhtal ja ausal toiduainel pole viga midagi, küsimus võib olla ainult kogustes, mida toiduks tarvitatakse.

Eesti Maaülikooli veterinaarmeditsiini ja loomakasvatuse instituudi toiduteaduse ja toiduainete tehnoloogia õppetooli lektor Riina Soidla tõdeb, et nii mitmedki sealihamüüdid tuleb ümber lükata.
Paljudel seostub sealihaga esimese asjana rasvast nõretav seapraad. Maaülikooli teaduri sõnul saadakse tegelikkuses searümba lahtilõikamisel tükkideks aga väga erineva toiteväärtuse ja rasvasisaldusega lihatükke.
Seda, kui tervislikuks saab kartulit pidada, sõltub peamiselt köögivilja valmistusviisidest ja lisanditest, millega seda serveeritakse. Keskmine kartul sisaldab kõigest 164 kalorit, kuid õli, hapukoor ja või lisavad kaloreid muidu suhteliselt kalorivaesele kartulile. Ka kaalulangetajate menüüsse sobib kartul paremini kui pasta või riis. Kõige toitvam on aga ahjus koorega küpsetatud kartul. Nimelt peidavad koores end kõik kasulikud mineraalained ja vitamiinid.