Inimese ajus on mingi geenimutatsiooni tagajärjel sisse ehitatud universaalse grammatika mall, nagu on arvutisse kõvakettale installeeritud tarkvara. Kuid katsed pole seda kinnitanud. Chomsky ei pööranud piisavalt tähelepanu matkimisele ja harjutamisele. Väike laps kasutab erinevaid mõtlemise tüüpe, mis ei pruugi keelega üldse seonduda: ta suudab klassifitseerida maailma kategooriateks (inimesed ja asjad näiteks) ning mõista asjadevahelisi suhteid. Need võimed, ühendatuna erilise inimliku võimega taibata, mida teised kavatsevad edasi anda, võimaldavad keelel juhtuda. Keele uurimine on tähtis nii poeesia kui tehisintelligentsi mõistmiseks. Kui teame, mis keel on, teame enam ka iseendast.Siin on keeleametnikel põhjust mõtelda meie eesti keele õpetamise üle võõramaalastele ja võõrkeelte õpetamisele üldse.